BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 15 November 2010

Ayat 1000 Dinar

Bismillahirrahmanirrahim...



'Seseorang' sering mengingatkan diri ini untuk mengamalkan membaca ayat 1000 dinar yakni sebahagian terakhir ayat kedua dan bersambung dengan ayat yang ketiga Surah At-Talaq yang bermaksud:

"Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, Dan memberi rezeki kepadanya tanpa disangka-sangka, Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya, sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya, Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."

Bacalah ayat 1000 dinar ketika kita hendak bertawakkal kepada Allah terhadap sesuatu perkara (contohnya: setelah berusaha untuk menghadapi perepiksaan), ketika hati dilanda resah dan buntu, ketika menaiki kenderaan dan ketika perlu. InsyaAllah... Allah akan memudahkan segala urusan dengan syarat kita bertakwa dan bertawakkal setelah berusaha.


*Semoga hubungan ini berpanjangan setelah mengukir kenangan-kenangan sebagai tanda 'usaha'. Semoga Allah permudahkan jalan buat diri ini dan dirinya.