BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, 10 August 2011

I..............U

Bismillahirrahmanirrahim...




Monday, 8 August 2011

ZoN LaRaGaN MeNgUmPaT

Bismillahirrahmanirrahim...

We all know that Syaitan are our greatest enemy. They had sworn to sway us away from the Islam and Iman. If there is any bad things we do, we often associate it with the Syaitan, whispering in our heart to push us do the sinful thing, like MENGUMPAT, STEALING, and even KILLING. Syaitan is of course blamed for every bad things happening in the world.
What makes me wonder?
Isn’t it during Ramadhan, all syaitan are chained to protect human from being tempted?
Why is it, that nothing had actually changed? 

Just look into our heart, we ourselves can do sinful things during Ramadhan, like FITNAH, MENGUMPAT, even NEGLECT THE 5 SOLATS. Look around us, we can see people proudly not fasting, innocently walking during Friday prayer, and some even go to the extreme such as raping and killing. Can we really blame Syaitan for all this?
I definitely agree that syaitan is the one who whisper to us, tempting us to do sinful things and I agree that they are human’s enemy till Judgement Day. But how can we explain the sinful things we do during Ramadhan?

Syaitan has an EASY job. They just plant a seed in our heart. That seed can be as little as some white lie (bohong sunat kononnye). Then, the seed grows faster than what we expected. It might spread the new seed to another heart (hati orang lain yang terdekat). We keep doing it, and thus the seed grows.Until one time, we no longer care what is dosa and what is pahala. To make things worst, not only we are like that, we try to persuade our friends to act the same (KELAB MENGUMPAT BERAMAI-RAMAI). What is the difference then between us and syaitan? Basically we can see ourselves. Syaitan’s work is very easy. Let’s give those syaitan a challenge shall we?

Jauhilah kelab mengumpat beramai-ramai tidak kira bulan puasa atau bulan-bulan yang lainnya. Usahlah menjamu daging saudaramu sendiri sebelum tiba waktu berbuka. Sesungguhnya bau mulut orang yang berpuasa akan dijanjikan nikmat wangi di akhirat kelak jika berakhlak mulia, sebaliknya bau mulut orang berpuasa tetapi dipenuhi dengan aktiviti mengumpat belum tentu dijanjikan wangi di akhirat kelak. Wallahua'lam.

Friday, 29 July 2011

KuatLah WaHai HaTi

Ya Allah Ya Tuhanku... Kumohon segala kebaikan.. kebaikan-kebaikan yang pernah aku tahu dan yang tidak pernah aku tahu, kebaikan-kebaikan yang yang telah lalu dan kebaikan-kebaikan yang akan datang, kebaikan-kebaikan yang pernah diminta oleh Rasulullah saw, kebaikan-kebaikan yang membawa aku ke syurga samaada niat, perbuatan mahupun i'tikadku.


Sebaliknya Ya Allah... Kumohon perlindungan dari segala keburukan.. kebrukan-keburakan yang pernah aku tahu dan keburukan-keburukan yang tidak pernah aku tahu, keburukan-keburukan yang telah lalu dan keburukan-keburukan yang akan datang, keburukan-keburukan yang pernah diminta perlindungan oleh Rasulullah saw, keburukan-keburukan yang membawa aku ke neraka samaada niat, perbuatan mahupun i'tikadku.


Sesungguhnya Ya Allah...Apa yang telah ditakdirkan ke atasku, jadikanlah kesudahannya sebagai SATU KEBENARAN... Amin.

Aku yang Lemah...Aku Hanya Ain.

MeNcaRi PeLanGi MeNaGiH KaSiH iLaHi

SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK 
BUAT SEMUA UMAT ISLAM
DI SELURUH PELUSUK DUNIA

Wednesday, 18 May 2011

KeSeDeRHaNaaN

Bismillahirrahmanirrahim...

Satu perkataan bermakna dari insan yang bakal menjadi teman hidup... 

"KESEDERHANAAN"

Kesederhanaan dalam hidup
Kesederhanaan dalam memberi
Kesederhanaan dalam meminta
Kesederhanaan dalam menyayangi
Kesederhanaan dalam menyintai
Kesederhanaan dalam membenci
Kesederhanaan dalam kegembiraan
Kesederhanaan dalam kesedihan
Kesederhanaan dalam kemanisan
Kesederhanaan dalam kepahitan
Kesederhanaan dalam kecantikan
Kesederhanaan dalam kehodohan

*Terima Kasih...Semoga pepohon yang merimbun semakin bertunas dan membuahkan hasil yang diredhai selagi asasnya berakar kasih sayang pada Allah...
Amin Ya Rabbal A'lamin...
-Ain Cinta Allah-

Friday, 13 May 2011

My FaVoURiTe SoNg

Bismillahirrahmanirrahim...

-Yue Liang Dai Biao Wo De Xin-
(Teressa Teng) 

ni wen wo ai ni you duo shen
wo ai ni you ji fen
wo de qing ye zhen
wo de ai ye zhen
yue liang dai biao wo de xin

ni wen wo ai ni you duo shen
wo ai ni you ji fen
wo de qing bu duo
wo de ai bu bian
yue liang dai biao wo de xin
qing qing de yi ge wen
yi jing da dong wo de xin
shen shen de yi duan qing
jiao wo si nian dao ru jin

ni wen wo ai ni you duo shen
wo ai ni you ji fen
ni qu xiang yi xiang
ni qu kan yi kan
yue liang dai biao wo de xin 
 
 

Sunday, 8 May 2011

DiKaU

Bismillahirrahmanirrahim...

Dikau hadir
Di kala aku memerlukan seorang teman
Dikau bawa secebis bahagia
Bila aku hampir berputus asa

Kuterima segala

Apa yang diperduga
Dan kini kubersedia
Hadapi hari muka

Kau bawa sinar cahaya

Di hariku yang gelita
Dan dikau hadir tepati waktunya
Membawa tawa ceria

Bila mana kau terima

Hidup ada suka dan duka
Mendung takkan selamanya
Sinar mentari kan menjelang tiba

Hensem x pelangi ni?

Wednesday, 4 May 2011

Sekupang Kusayang

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini berlaku satu peristiwa yang amat mengelirukan otakku yang agak lembap matematik jika dibandingkan dengan bakal ehem2... peristiwa ini berlaku sekitar pukul 3 petang bertempat di tempat yang tidak asing lagi bagi pelajar Dewan Penginapan Muamalat dan Yayasan A-Bukhary mencari santapan berbilang jenis lauk-pauk yang hebat! Sejurus selepas selesai makan tengahari...aku teringat nak basuh baju dengan menggunakan perkhidmatan mesin basuh yang comel yang memerlukan duit syiling sebanyak RM2. Duit syilingku tidak mencukupi...maka, sahabatku mencadangkan supaya aku menukarkan sekeping wang kertas bernilai RM1 kepada duit syiling RM1 di kaunter bayaran makanan yang dijaga oleh seorang PAK LEBAI yang pada pandanganku seorang yang berhati mulia dan bersih wajahnya.
Maka, begini peristiwanya;

Aku : Pak Cik...saya nak tukar duit syiling boleh tak  Pak Cik?

Pak Lebai : Kalau nak tukar duit syiling tak boleh... tak boleh...

Aku : Kenapa Pak Cik?

Pak Lebai : Duit syiling susah nak dapat...

Aku : La...boleh la Pak Cik... Seringgit je..

Pak Lebai : Boleh...tapi Pak Cik bagi 90 sen...

Aku : Boleh la ni ye Pak Cik?

Pak Lebai : Kalau nak tukar sekeping duit kertas RM1 memang kami bagi syiling 90 sen. Kalau orang lain nak mintak tukar sekeping duit kertas RM100 pun..kami bagi RM90 je duit syiling.

Aku : Oh..yeke?

(sementara itu aku menyerahkan wang kertas RM1 dan Pak Lebai menghulurkan satu syiling 50 sen dan 2 syiling 20 sen)

Aku menunggu setetika... Hurm...sungguh! Pak Lebai hanya bagi 90 sen sahaja. 


Sepanjang perjalanan balik...aku terfikir...Jika pertukaran mata wang asing sememangnya nilai akan berbeza. Jika pertukaran mata wang yang sama pun nilainya berbeza jugak ke? Aku konfius...serius konfius. Aku mengaku memang aku lembap matematik dan buta tentang dunia perniagaan. Kalau wang kertas RM1 ditukar menjadi syiling hanya dapat 90 sen...mungkin xkisah sangat. Tapi jika wang kertas RM100...tak kan dapat RM90 je...banyak betul untung Pak Lebai ni...

Lalu aku pun bertanya pada ehem2 yang cerdik matematik. Beliau menasihatiku agar berfikiran positif. Mungkin Pak Lebai mengamalkan konsep pertukaran wang ber'charge'. Daripada RM1...Pak Lebai dapat 10sen... daripada RM10... Pak Lebai dapat RM1...Daripada RM100...Pak Lebai dapat RM10... Wah3...untungnya Pak Lebai ni di dunia.

Tapi aku mula terfikir lagi...kalau aku ada duit syiling RM1 nak tukar kepada wang kertas...maknanya aku akan dapat RM1.10 daripada Pak Lebai. Kalau ade syiling RM50...aku akan dapat RM55.. Pak Lebai nak bagi ke??? Ke masih konsep yang sama?
Tak apalah...anda fikirlah sendiri...

Pada pandanganku...Pak Lebai mungkin sayang kehilangan duit syiling kerana susah nak cari duit syiling untuk baki baki harga makanan pelajar. Jadi...pada pendapatku...adalah molek sekiranya Pak Lebai mengGENAPkan semua harga makanan dan air. Jadi...masalah kehilangan duit syiling tidak ketara berlaku.

Contohnya...Pak Lebai menetapkan harga makanan yang terdiri daripada:
NASI+IKAN+SAYUR=RM3.30

maka, Pak Lebai akan kehilangan duit syiling 70 sen kerana nak untung 30 sen.
AIR SIRAP LIMAU=RM1.10

maka, Pak Lebai kehilangan duit syiling 90 sen kerana nak untung 10 sen.

Hurm...

P/s: Aku tidak sedih kerana sekupang yang aku tak dapat tu...tapi aku sedih kerana aku masih tak cukup sekupang nak basuh baju...huhuhuhu~




Saturday, 30 April 2011

Pelangi Petang

Bismillahirrahmanirrahim...

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...
 
Embun pagi dan pelangi petang yang comel~
 

Friday, 22 April 2011

BunGaKu

Bismillahirrahmanirrahim...

Bunga...
Bunga merupakan salah satu ciptaan Allah yang indah. Ia merupakan sebahagiaan daripada keindahan alam yang membawa kita ke alam keajaiban. 
  • Bunga sering dikaitkan dengan simbol kegembiraan, kasih sayang, rasa bersyukur dan juga dukacita. Bunga juga sering menjadi perhiasan pada hari pertunangan, perkahwinan, kelahiran anak dan sebagainya. Ia menunjukkan simbol cinta, kesihatan dan umur yang panjang. Bunga ditabur di perkuburan pula sebagi tanda berkabung dan menghormati orang yang dicintai dan disayangi.
  • Bunga menjadi perhiasan pada perayaan hari kebesaran, hari kemerdekaan, menyambut orang kenamaan, penghormatan kepada pahlawan dan simbol sukacita. Perayaan akan terasa hambar dan kurang ceria tanpa hiasan bunga-bunga yang indah dan menarik.
  • Bunga juga dianggap bernilai kerana dipercayai memiliki pengaruh dan keistiwewaan tertentu. Nilai dan makna bunga slalu dikaitkan dengan bentuk, warna, bau, lagenda, mitos atau kepercayaan tertentu.
  • Warna bunga pula melambangkan sesuatu kepada penggemarnya. Putih dianggap melambangkan kesucian, kepercayaan, kejujuran dan perkabungan. kuning melambangka kebencian, dukacita dan kesedihan. Hitam melambangkan dukacita, kesungguhan hati dan kesedihan. Biru pula melambangkan kesetiaan dan renungan yang dalam. Merah melambangkan asmara, kemasyhuran, nafsu amarah, daya atau hasrat yang kuat. Emas melambangkan kemegahan dan kekuasaan, manakala perak pula melambangkan kepercayaan yang teguh.
Dalam banyak-banyak bunga ciptaan Allah...ada satu bunga menjadi pilihan hati. Bunga ini menjadi pilihan hati kerana keunikan bentuk, warna dan baunya. Bunga pilihan hati ini ialah.....
Bunga Lili

Bunga Lili Lilium longiflorum, famili Liliaceace sering dianggap sebagi lambang kemurnian oleh bangsa Mesir, Yunani dan Romawi kuno. Sebutan 'lilium' berasal dari bahasa Yunani leirus yang bererti lembut dan licin. Bunga ini ditanam di daerah sekitar Laut Tengah (Itali, Mesir dan sebagainya) sejak abad ke-9 SM. Bunga ini telah digunakan dalam upacara keagamaan atau pengkebumian. Bunga Lili berbentuk piala atau terompet panjang, besar, berwarna putih dan berbau harum. Spesis Lilium speciosum dan Lilium triginum juga banyak ditanam sebagai penghias kebun dan taman. Masyarakat lebih menyukai Lilium longiflorum untuk membuat gubahan bunga kerana warnanya yang putih bersih dan sedap dipandang mata.
Lilium Longiflorum
Lilium Speciosum
Lilium Triginum
 
 Terdapat hampir 100 jenis spesis bunga lili di dunia. Berikut merupakan sebahagian kecil daripada spesisnya. 

Lilium Albanicum

Lilium Amabile

Lilium Amoenum

Lilium Anhuiense

Lilium Arboricola

Lilium Auratum

Lilium Bakerianum

Lilium Bolanderi

Lilium Bosniacum

Lilium Brevistylum

Lilium Brownii







Wednesday, 20 April 2011

RaSe NaK...

Bismillahirrahmanirahim...

I

JUST

WANT

U

TO

KNOW

THAT

I

LOVE

U

Rasa nak...sedut sampai ke titisan yang terakhir...(*_*)


I LOVE U
I LOVE U 
I LOVE U COOL BLOG

Either Honey Dew Ice Blended+Black Pearl

Or Honey Dew Ice Blended+Rainbow Jelly



Tuesday, 19 April 2011

Aku Hanya Ain

Bismillahirrahmanirrahim...

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Ain yang membawa maksud "mata"
Mata yang dianugerahkan untuk melihat
Melihat keagungan ciptaanNya 
Dan melihat siapakah yang bakal menjadi pemimpin

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak sempurna
Aku perlukan pimpinanmu
Agar aku tidak tergelincir dari landasanNya
Dan tidak terkandas menuju destinasi impian

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak cantik 
Dan tidak pernah mengharapkan kecantikan fizikal itu menjadi milikku
Terimalah aku seadanya
Seandainya dirimu sudi menjadikan aku teman hidupmu

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak pandai
Tapi insyaAllah aku bakal cerdik 
Sekiranya dirimu sudi menjadi pemimpinku yang setia
Dan sabar melayan kerenahku

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Kekuranganku mungkin jelas kelihatan
Maka tutupilah kekuranganku dengan kata-kata hikmahmu
Jika kekuranganku menjadi sebab musabab aku tidak layak menjadi temanmu
Maka carilah yang lebih baik dariku

Saturday, 16 April 2011

Bicara Yang Baik Atau DIAM

Bismillahirrahmanirrahim...

HATI adalah organ paling utama dalam tubuh manusia dan nikmat paling agung diberikan Allah sebagai titik untuk menilai keikhlasan. Di hati lahirnya niat yang menjadi penentu sesuatu amalan diterima sebagai pahala atau sebaliknya. Hati perlu dijaga dan dipelihara dengan baik supaya tidak rosak, sakit, buta, keras dan tidak mati bagi mengelak penyakit masyarakat yang berpunca daripada hati. Kerosakan pada hati membawa kepada kerosakan seluruh nilai hidup pada diri seseorang individu. Penyakit hati yang menyerang kebanyakan kita ialah penyakit fitnah, sama ada menjadi penyebar atau mudah mempercayai fitnah.

Perbuatan fitnah adalah sebahagian perbuatan mengadu-domba yang mudah menyebabkan permusuhan dua pihak yang dikaitkan dengan fitnah berkenaan. Masyarakat yang dipenuhi budaya fitnah akan hidup dalam keadaan gawat. Sebelah pihak sibuk menyebarkan fitnah dan sebelah pihak lagi terpaksa berusaha menangkis fitnah itu. Natijah akibat perbuatan itu boleh mencetus persengketaan dan mungkin berakhir dengan tragedi kerugian harta benda dan nyawa. Individu yang suka menyebar fitnah sentiasa mencari kejadian atau berita boleh dijadikan bahan fitnah. Dengan sedikit maklumat, berita itu terus disebarkan melalui pelbagai saluran yang merebak dengan mudah. Berita sensasi, terutama berkaitan individu ternama dan selebriti mudah mendapat perhatian khalayak.

Justeru, Allah memberi peringatan mengenai bahaya fitnah. Firman-Nya yang bermaksud: "Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhannya." (Surah al-Baqarah, ayat 191)

Apabila fitnah tersebar secara berleluasa, ia bermakna nilai agama sudah musnah dalam diri seseorang atau masyarakat. Islam bertegas tidak membenarkan sebarang bentuk fitnah biarpun untuk tujuan apa sekalipun.
Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Akan muncul suatu ketika di mana ilmu Islam dihapuskan, muncul pelbagai fitnah, berleluasa sifat kedekut dan banyak berlaku jenayah." (Hadis riwayat Muslim)

Penyebaran fitnah mudah berlaku dalam era teknologi komunikasi moden sekarang. Kemudahan khidmat pesanan ringkas (SMS), laman web dan emel membolehkan penyebaran maklumat tanpa memerlukan bertemu secara berdepan, lebih mudah, cepat, meluas dan murah. Teknologi yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan disalahgunakan untuk menyebarkan fitnah. Penyebaran fitnah melalui SMS yang berleluasa memaksa kerajaan menetapkan peraturan semua pemilik kad prabayar didaftarkan.

Islam mempunyai kaedah lebih ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dengan berita berunsur fitnah. Wajib bagi Muslim menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah berita berunsur fitnah. Sebarang berita diterima perlu dipastikan kesahihannya. Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran amat penting digunakan bagi memastikan tidak terpedaya dengan berita berunsur fitnah.

Firman Allah bermaksud: "Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan." (Surah al-Hujurat, ayat 6)

Banyak pihak yang turut terbabit menyebar fitnah sebenarnya tidak mempunyai sebarang kepentingan berkaitannya. Tetapi, disebabkan amalan menyebar fitnah sudah menjadi kebiasaan, banyak yang turut menyertainya dan seperti mendapat kepuasan daripada perbuatan itu. Fitnah biasanya disebarkan bertujuan memburukkan individu atau kumpulan. Pada masa sama, perbuatan itu dapat menonjolkan dirinya sebagai lebih baik dan lebih layak berbanding orang yang diburukkan itu. Dosa membuat fitnah digolongkan sebagai dosa sesama manusia. Justeru, dosa itu tidak akan diampunkan Allah, melainkan orang yang difitnah itu memberi keampunan terhadap perbuatan itu. Mungkin ramai menyangka perbuatan menyebarkan berita fitnah sekadar satu kesalahan kecil. Sebab itu, perbuatan seumpamanya dilakukan seperti tiada apa merugikan. Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: "Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah." (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti. Penyebar khabar angin biasanya menyebut perkataan "dengar khabaran" mengenai berita yang disebarkan. Bagaimanapun, apabila berita tersebar daripada seorang ke seorang, maklumat yang belum sahih itu sudah hilang dan kemudian disebarkan seperti berita benar. Dalam Islam, sesuatu berita benar tetap tidak boleh disebarkan jika orang yang berkaitan cerita itu tidak mahu ia disebarkan kepada orang lain. Menyebarkan berita benar tetap dilarang, inikan pula menyebarkan berita tidak benar.

Imam Ghazali dalam buku Ihya Ulumuddin menjelaskan perbuatan membocorkan rahsia orang lain dan menjejaskan kehormatannya dengan cara membuka rahsianya yang tidak mahu diketahui orang lain dianggap sebagai perbuatan mengadu-domba dan fitnah. Mengenai berita benar dan berita tidak benar yang disebarkan tanpa kebenaran atau kerelaan orang berkaitan, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Adakah kamu semua mengetahui apakah ghibah (mengumpat)? Sahabat menjawab: Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui. Lalu Baginda meneruskan sabdanya: Kamu berkata mengenai saudara kamu perkara yang tidak disenanginya. Lalu ditanya oleh seorang sahabat: Walaupun saya berkata perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya?" Rasulullah bersabda lanjut: "Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya." (Hadis riwayat Abu Hurairah)

Larangan mencari dan membocorkan rahsia orang lain jelas dilarang Allah seperti dijelaskan dalam firman-Nya bermaksud: "Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain." (Surah al-Hujurat, ayat 12)

Justeru, setiap Muslim perlu bijak menilai sesuatu berita bagi mengelak daripada menerima dan kemudian menyebarkan sesuatu berita berunsur fitnah. Perkara pertama perlu diberi perhatian untuk memastikan kesahihan berita ialah memastikan sumber berita itu, yakni siapakah yang mula menyebarkan berita dan rantaian orang yang membawa berita itu. Umat Islam tentu tidak lupa pada sejarah menyebabkan kematian khalifah ketiga kerajaan Islam di Madinah iaitu Uthman Affan, yang berpunca daripada fitnah disebarkan kumpulan ekstremis agama. Penyebaran fitnah turut menjadi penyebab kepada peperangan sesama Islam atau perang saudara ketika zaman pemerintahan Saidina Ali dan zaman selepas itu. Fitnah juga meruntuhkan kekuatan Bani Umaiyah malah, sejarah kejatuhan empayar besar kerajaan Melayu Melaka tidak terkecuali kerana fitnah. Ubat bagi penyakit hati ialah dengan memperbanyakkan taubat dan selalu berzikir.

Semoga dijauhi...

Wednesday, 6 April 2011

I am a GIRL not yet a WOMAN

Bismillahirrahmanirrahim...

When a girl is QIUET
Millions of things are running in her mind

When a girl is NOT ARGUING
She is thinking deeply

When a girl looks at you with eyes full of questions
She is wondering how long would you be around

When a girl answers "I'm fine" after a few seconds
She is not at all fine

When a girl stares at you
She is wondering why you are lying

When a girl lays on your chest
She is wishing you will be hers forever

When a girl calls you everyday
She is seeking for your attention

When a girl sms's you everyday
She wants you to reply at least ONCE

When a girl says I LOVE YOU
She means it

When a girl says that she can't live without you
She has made up her mind that you are her future

When a girl says "I MISS YOU"
No one in this world can miss you more than her


*She LOVES him and she MISS him... 
*She CAN'T say it coz he CAN'T hear it...
*Only their heart can interpret it as GOD knows what is the BEST for THEM

Thursday, 31 March 2011

K.I.U.T S.A.N.G.A.T

Bismillahirrahmanirrahim...

Entry kali ini agak kiut...sebab subjek amat kiut. 

Gambar ni agak 'kiut' kerana camera henpon yg xbape nak kiut

Kiutnye gambar ni..xpuas nak tgk!
Aloloh...bucuk2...

Encemnyer...

Cayang ckit...

Hurmmm..

Cayang lagiiii...

Ok..ready for flying kiss...(*_*)
Edisi Raya 2009

Huhu...kiss lagii..

Raya 2010

Ala comey2... 
Tertanya-tanya siapakah subjek2 di atas? Hurm...subjek2 inilah cousinku (anak mak sedara belah ayahandaku). Sesungguhnya, diriku menyedari kewujudan subjek2 ini pada tahun ketiga pengajianku di IPGM-Kampus Pulau Pinang. Mengapakah? Ini menggambarkan bahawa kebanyakan masaku dihabiskan di perantauan sehingga tidak menyedari kewujudan subjek2 ini. Sesungguhnya, inilah kewujudan yang indah bagi setiap ibu bapa. Kewujudan subjek2 inilah yang memberi sinar hidup kepada ibu bapa, mewarna indah kehidupan atuk nenek yang di penghujung usia dan juga penghibur bagi insan yang berduka. Diriku tidak pernah mengenali subjek2 ini lebih dekat dan kemungkinan besar mereka juga tidak mengenaliku (tidak mustahil). Nama subjek2 di atas pun diriku tidak pernah tahu seadanya...cuma tahu nama timangan.

DANIAL dan SYAHIRAH

Sunday, 27 March 2011

I'm Happy to be a WOMAN..lalala~

Bismillahirrahmanirrahim...

Dear ladies...
Don't u feel lucky to be women?
WE are GREAT
Be PROUD of ourselves and THANKFUL of what we have
WE are UNIQUE
WE can cheer this world and have a WONDERFUL LIFE
Just put a SMILE on your face
Every FEAR and SAD will FADE

I want to be HAPPY and I choose to be HAPPY

Saturday, 19 March 2011

JANGAN BERKATA.....

Bismillahirrahmanirrahim...

Hadis Sahih Muslim, daripada Abu Hurairah r.a, katanya Rasulullah saw bersabda:

Orang mukmin yang kuat adalah lebih baik dan lebih dikasihi Allah daripada orang mukmin yang lemah. Masing-masing ada mempunyai kebaikan. Bersungguh-sungguhlah mengerjakan sesuatu yang berguna (di dunia dan akhirat); dan hendaklah selalu meminta pertolongan daripada Allah dan jangan merasa lemah, yakni putus harapan atau merasa hampa. Jika engkau ditimpa sesuatu JANGANLAH berkata "KALAULAH aku berbuat demikian tentu akan jadi begini dan begitu"; akan tetapi KATAKANLAH, "Taqdir Allah dan Allah berbuat sekehendakNYA". Sesungguhnya perkataan KALAULAH hanya akan membukakan jalan bagi syaitan untuk berbuat sesuatu.

(Imam Nawawi, Riyadhus Solihin (Terj), Jilid 1, bahagian hal ehwal Islam, Jabatan Perdana Menteri, Kuala Lumpur, ms 147)

*Manusia hanya mampu merancang, tapi Allah penentu yang hebat...

Friday, 18 March 2011

ALLAH has answered my PRAYERS???

Bismillahirrahmanirrahim...

Allah has answered my prayers?
How can I know Allah has answered my prayers?
Allah answers prayers in 3 ways
HE says YES
Means that HE gives u what u WANT
HE says NO
Means that HE gives u something BETTER
HE says WAIT
That means HE gives u THE BEST in HIS own time
Then...
When the time has come
Let us say
SUBAHANALLAH,
ALHAMDULILLAH, 
ALLAHU AKBAR!
Allah knows what is the BEST for u


Wednesday, 16 March 2011

Tuan haji...Tuan Haji

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini hari Selasa yang awesome!
Kuliah 3jam + Physical Test 3jam = Letih yang teramat ok!
3 jam ber'sejuk'kan dalam dewan kuliah (11:00-14:00pm)
3 jam ber'panas'an di pusat sukan (16:00-19:00pm)
dan sepatutnya be'rendam'an di kolam renang (20:00-22:00pm)
tapi xjadi kerana ketua kumpulan (Mira) ade hal lain hari ini.

Sesungguhnya hari Selasa setiap minggu memang awesome!
Setiap kali hari Selasa tiba
Maka akan terfikir..
Nak pakai baju apa nak pegi kuliah Tuan Haji?
Nak pakai colour ape?
Nak pakai tudung ape?
Heheheheh...kenapa?
Sebab..sekejap lagi pukul sebelas nak jumpa Tuan Haji..
Tuan Haji? Siapa Tuan Haji?
Tuan Haji adalah seorang lecturer 
Untuk kursus Pengukuran dan Penilaian dalam Pendidikan
Tuan Haji adalah seorang jejaka kacak dan tampan
Berumur dalam lingkungan 60-70 (may be)
Tapi gaya macam 40-an...oyeaahhh~

Hari ni Tuan Haji suruh buat pembetulan assignment 'berpasangan'
Bila dah buat pembetulan dan yakin dengan hasil kerjaya
Maka ditanyakan pada Tuan Haji untuk menentukan kesahihan
Tuan Haji pun berkata "Comel jadual ni macam tuannya..."
Subhanallah...hati berbunga-bunga bila Tuan Haji berkata begitu
Pipi terus merona merah sebab Tuan Haji kata saya COMEL...(*_*)

Tuan Haji..Tuan Haji...
Kerana Tuan Haji..hari ini rasa bersemangat nak buat physical test!
Ada dua test
Cardiovascular Endurance Test dan Speed Test
Test tersebut amat menarik 
Sebab banyak menggunakan bahagian kaki
Alhamdulillah...test dilakukan dengan jayanye
Tapi resultnya xnak citer la...heheheh..

Sekian...Sebenarnye nak citer part Tuan Haji tu je...


Comel kan Tuan Haji...Peace Tuan Haji..(^_*)

Friday, 11 March 2011

Sorry...No Result.

Bismillahirrahmanirrahim...

Sebenarnya dalam mood buat assignment ni...(chewah..bajet rajin plak). Sambil2 surf internet cari bahan untuk buat assignment, telinga disumbat dengan headphone dengar lagu2 dalam playlist. Tengah syok dengar lagu2 ni...tiba2 satu lagu ni mengingatkan diriku zaman kanak2 riang dulu (ala2 dejavoo)...macam pernah terjadi. Seolah-olah diriku berada dalam lagu tu...tak pun seolah-olah ada seseorang yang menyanyikan lagu tu untukku. Haaaaa..baru diriku teringat bahawasanya lagu tersebut selalu didendang oleh ibuku ketika mendodoi diriku dalam buaian. Jari-jariku terus pantas menekan papan kekunci untuk mencari lirik lagu tersebut. 'Sorry...No Result'...

Aduh...kecewa...(T_T)
Maka...diriku pantas menaip satu persatu bait-bait perkataan sambil mendengar lagu berulang-ulang kali.
Ni la lirik lagunye...hehe..

Joget Burung Merpati (Syarifah Aini & Herman Tino)
Burung merpati terbang sejoli
Menentang badai di kala senja
Usahlah adik bersedih hati
Besedih itu tiada gunanya

Burung merpati terbang melayang
Hinggap di ranting di pohon manggis
Kasih yang putus dik jangan dikenang
Kalau dikenang tentu menangis

Bukannya mati kerna penyakit
Mati tergantung tiada bertali
Putusnya cinta memanglah sakit
Obat pun susah kalau dicari

Kalau kutahu sakit bercinta
Harap ku mahu terima janji
Ditinggal kasih dik biarkan saja
Cari yang lain buat pengganti

Hahahaha...ni la lagu favourite ibuku masa diriku kecik2 dulu. Sekali dengar, suara ibuku persis suara Syarifah Aini (betul..tak tipu). Dalam banyak-banyak lagu yang ibuku dendangkan, lagu ini la paling berkesan buat aku dibuai lena yang asyik dalam buaian. Heheheh...
*Tujuan asal nak buat assignment...last2 taip lirik lagu pulak dah. Sekian terima kasih. Nanti kalau sesiapa search lagu ni..maka mereka akan terjumpa blog diriku yang tak seberapa ni...huhu~