BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 19 April 2011

Aku Hanya Ain

Bismillahirrahmanirrahim...

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Ain yang membawa maksud "mata"
Mata yang dianugerahkan untuk melihat
Melihat keagungan ciptaanNya 
Dan melihat siapakah yang bakal menjadi pemimpin

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak sempurna
Aku perlukan pimpinanmu
Agar aku tidak tergelincir dari landasanNya
Dan tidak terkandas menuju destinasi impian

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak cantik 
Dan tidak pernah mengharapkan kecantikan fizikal itu menjadi milikku
Terimalah aku seadanya
Seandainya dirimu sudi menjadikan aku teman hidupmu

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Aku tidak pandai
Tapi insyaAllah aku bakal cerdik 
Sekiranya dirimu sudi menjadi pemimpinku yang setia
Dan sabar melayan kerenahku

Aku hanya seorang insan bernama Ain
Kekuranganku mungkin jelas kelihatan
Maka tutupilah kekuranganku dengan kata-kata hikmahmu
Jika kekuranganku menjadi sebab musabab aku tidak layak menjadi temanmu
Maka carilah yang lebih baik dariku