BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday 23 September 2010

Cinta Ini Utk Dinikahi

Pada cinta utk Tuhanku
Pada ukir cinta yg diciptaNya
Adakah aku nikahkan?
Dengan solat yg penuh kaifiyat
Dengan zikir yg penuh kabir
Dengan sedekah yg melimpah
Dengan niat ikhlas suci yg murni

Pada cinta utk ibu ayahku
Pada ukir persona yg mengajarku cinta
Adakah aku nikahkan?
Dengan tanggungjawab yg dibalas tanpa rimas
Dengan kasih belas yg bersulam emas
Tiada mengeluh atas keringat peluh
Tanpa rasa jemu
Kerna dulu mereka tiada rasa begitu

Pada cinta utk pasanganku
Pada ukir hati cinta
Yg sememangnya penuh berbunga
Adakah aku nikahkan?
Dengan keutamaan dua cinta yg lebih utama
Dengan pesan iman yg menghiasi pertemuan
Dengan kasih suci yg sentiasa dipohon pd Ilahi
Dengan niat sentiasa utk halalkannya
Dengan janji setia bersulam cinta
Yg nafsu bukan dipuja

Wahai semua
Demi Tuhan
Aku belum merdeka!
Demi masa
Aku masih tersiksa!
Kerna sesungguhnya aku belum bisa
Menikahi semua cinta
Cinta yg aku nikahi sepatutnya

Nukilan: zBeliau yg bernama Nazirul Mu'izz Bin Azmi a.k.a Ajimaginasi

Beliau...

Diri ini...



Pengarah Projek



Nik Mohd Fazreen Shah



Mohd Hafiz Abdull Rashid


Malam Sayembara Puisi 2010
20 September 2010
Dewan Budi Siswa
Pusat Kegiatan Pelajar
UUM Sintok


0 comments: